این گوچی دوست داشتنی/ غزال تیزپای آسیا

نام رضا قوچان نژاد در حالی در تاریخ فوتبال این ثبت شد که خاطره ای بسیار شیرین از او به یاد ماند.

رضا قوچان نژاد با گلی که زد یک بار دیگر سند صعود ایران به جام جهانی را امضاء کرد.

پیش از این ایران 3 بار دیگر در جام جهانی حضور یافته بود که نخستین آن با گل غفور جهانی رقم خورد. غفور جهانی در دیدار ایران و استرالیا یک گل زد تا ایران 1-0 پیروزی شده و به جام جهانی برود.

ایران برای دومین حضورش در جام جهانی چشم به پاهای غزال تیزپای آسیا دوخته بود تا باز هم روی زمین بتواند دروازه مارک بوسنیچ را باز کرده و ایران پس از یک دوره سخت جواز حضور در جام جهانی به عنوان آخرین تیم در جام جهانی 1998 فرانسه را بگیرد.

محمد نصرتی گل سومین صعود ایران به جام جهانی را در تهران زد. دیدار تیم های ایران و بحرین در ورزشگاه آزادی که ایران با یک پیروزی می توانست حضورش در جام جهانی پس از تیم اول یعنی ژاپن را قطعی کند.

نصرتی با یک ضربه سر دیدنی دروازه بحرین را گشود تا ایران با گرفتن انتقام از بحرین برای سومین بار راهی جام جهانی شود.

اما چهارمین حضور ایران در جام جهانی با گل بازیکنی رقم خورد که شاید برای همیشه خود را در قلب مردم ایران ماندگار کرد و خاطره غزال تیزپای فوتبال آسیا را بار دیگر زنده کرد.

رضا قوچان نژاد که در ابتدای ورود به ایران در فارسی حرف زدنش هم کمی دچار سختی بود آنچنان جانانه برای ایران به میدان رفت که اشک شوق در چشمان همه ایرانیان حلقه زد.

قوچان نژاد در 3 بازی آخر ایران در راه جام جهانی که 3 پیروزی حساس را در بر داشت 3 گل زد که دو گل آن 3 امتیازی بود. 5 گل در 6 بازی ملی آماری خیره کننده برای قوچان نژاد است که آینده ای روشن را برای خط حمله تیم ملی فوتبال نوید می دهد.

بدین ترتیب نام قوچان نژاد نیز به مانند بزرگانی مانند غفور جهانی و خداداد عزیزی در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شد. ایران با گل گوچی دوست داشتنی به عنوان تیم نخست بالاتر از کره جنوبی رقیب سنتی ایران قرار گرفت.

ایران کره جنوبی را در خاک این کشور با گل گوچی شکست داد و برای چهارمین بار به جام جهانی رفت.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 28 خرداد 1392 ا 21:41 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.